Succesvol adverteren op Facebook

FaceBook

Facebook-advertenties

Staat jouw doelgroep op Facebook? Grote kans ervoor!

Als je het hebt over social advertising, dan heb je het al snel over Facebook advertising. Facebook is een interessant kanaal vanwege het enorme bereik. Als je er niet bekend mee bent, is het verstandig om je Facebook-campagne uit te besteden, maar vraag het aan je Facebook-advertentiespecialist.

Dit is onze beurt. We laten je via Facebook weten hoe je je bedrijf wilt uitbreiden.

Waarom adverteren op Facebook?
Met miljoenen mensen die het platform elke dag gebruiken, zijn de advertentiemogelijkheden vrijwel onbeperkt. Ongeveer 20% van het internetverkeer gaat naar andere platforms, waaronder Facebook en Instagram. Daarom biedt het Facebook-advertentieplatform opties die geschikt zijn voor verschillende marketing- en advertentiedoelen. Hieronder staan de selecties van doelen waarvoor Facebook-advertenties het meest geschikt zijn.

  • Nieuwe doelgroepen bereiken
  • Doelgroepen benaderen zonder dat zij specifiek op zoek zijn naar een product of service
  • Meer omzet generen
  • Naamsbekendheid verhogen

 

FaceBook_Blog

 

Mogelijkheid tot FaceBook advertenties
De exacte procedure voor een reclamecampagne hangt natuurlijk af van uw doel. Wij werken volgens de Kijk, Denk, Doen en Zorg modellen om te kijken welke aanpak bij jou past. Hierdoor ontstaat een grote verscheidenheid aan advertentiecampagnes op het Facebook-platform. Dit wordt mogelijk gemaakt door het brede scala aan mogelijkheden binnen de advertentieomgeving. Denk bijvoorbeeld aan:

  • De doelgroep vroeg in de funnel bereiken
  • Doelgroepen maken aan de hand van bestaande klantlijsten
  • Specifiek targeten op specificaties zoals postcode, intresse, diploma’s, een hobby en veel meer!
  • Vanuit hetzelfde platform ook op Instagram adverteren
  • Mogelijkheden voor budgetten vanaf twee tot en met 8 cijfers, ofwel: oneindig schaalbaar

Bereik gebruikers vroeg in het proces om doelen te bereiken
Eén van de belangrijkste verschillen met andere online advertenties zoals bijvoorbeeld die in Google Search, is dat je daarmee alleen mensen kunt bereiken die al zochten naar een product of dienst. Op zijn minst zochten zij naar een zoekwoord dat er mee te maken heeft. Dit betekent dat zij eigenlijk al een intentie of interesse hadden. Met Facebook adverteren bereik je jouw doelgroep nog voordat zij zich bijvoorbeeld beseffen dat ze jouw product of dienst nodig hebben!

Bovendien zijn er nog allerlei andere unieke mogelijkheden met Facebook advertenties die je elders niet zo snel tegen zult komen. Denk bijvoorbeeld aan de eerder genoemde targeting mogelijkheden, maar ook de messenger bots die momenteel steeds vaker worden ingezet.

 

About the author:

John Doe

John Doe

Fulltime Webmaker sinds 2019. Gespecialiseerd in Contentbeheer, Social Media, zoekmachine optimalisatie en meer.

Share this post:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

Dit vind je misschien ook leuk